מה יש בכוס שלכם? אתם יודעים מה אתם שותים?

 

רבים האנשים אשר נוהגים לשתות מי ברז ולא עברו לשתיית מים מסוננים. אם גם אתם נמנים עליהם, לידיעתכם: המים שאתם שותים עשויים להיות באיכות ירודה ואף לגרום לתחלואה ללא הטיפול המתאים.

המים שאנו שותים חשובים לאין שיעור ולא בכדי ההנחיות הן לשתות כמה כוסות ליום, 8 לפחות. אולם מה קורה כאשר המים שאנו מוזגים לכוס אינם סגולה לחיים, כי אם בכוחם לגרום למחלות ללא טיפול מתאים? אם אינכם מודעים לבעיה, הנה עדכון: היא נפוצה בעיקר בבניינים רבי קומות ונגרמת כתוצאה מכך שמכלי המים בהם נעשה שימוש אינם מוגנים לחלוטין ולא פחות חשוב: אינם מטופלים כראוי.

מה הבעיה?

אם הנכם מתגוררים בבניין רב קומות בקומה הרביעית ומעלה, המים שאתם שותים מגיעים ממכלים שנמצאים על גג הבניין. סביר להניח כי אינכם יודעים שמשם מגיעים המים שאתם שותים, קל וחומר שלא ביקרתם לאחרונה במכל כדי לראות כמה לכלוך וטינופת הוא מזרים לכם אל תוך הברז ומשם אל תוך הגוף. למרות שהמדינה מינתה גופים רבים שישמרו על בריאות המים בהיבט הארצי, אף אחד לא בודק מה מצבה של הצנרת הביתית ובבניינים בהם הצנרת ישנה ומזוהמת המים בברז יהיו גם כן מזוהמים.

לאורך השנים – לא בוצעו בדיקות במכלים

עד לפני שנים בודדות המכלים הללו לא היו עוברים בדיקות וכתוצאה מכך נמצא שרבים מהם כוללים מים באיכות תברואתית ירודה. יתרה מכך, מכלים אלו חשופים לחדירת מזיקים, זוחלים וחרקים ולרבים מהם חודרת גם לשלשת של ציפורים. כמו כן העובדה שהמים נמצאים פרק זמן רב במכל מהווה קרקע נוחה להתפתחות חיידקים ומיקרואורגניזמים האחראים לגרימת מחלות של דרכי העיכול בפרט ומחלות זיהומיות באופן כללי.

בדיקה של לשכת הבריאות מצאה: מצבם של רוב המכלים ירוד

על פי סקר שנערך על ידי לשכת הבריאות המחוזית בתל אביב התברר שאחוז ניכר מהמכלים נמצא במצב ירוד, מה שאומר בפועל שאיכותם של המים המגיעים לכוס שלכם גם היא ירודה במידה משמעותית. זה אכן מלחיץ ויש לבעיה זו סיבה והיא חוסר הקפדה, הן על בנייה נכונה של המכלים בהתאם לקריטריונים תברואתיים והן על טיפול ותחזוקה. בין אם מחוסר ידע ומודעות ובין אם מכל סיבה אחרת, רק טיפול ותחזוקה נכונים לפחות אחת לשנה, יכולים למגר את התופעה ובמקביל להגדיל את המודעות בנושא, הן אצל וועדי הבתים, הן אצל חברות ניהול ואחזקת בניינים והן אצל צרכני הקצה שפשוט אינם יודעים מה הם שותים.

 

נכתב ע"י נועה בן ארי בשיתוף אסף דרומי – "מי טיב" (לשעבר אחראי איכות המים בלשכת הבריאות ת"א)

לפרטים אודות ניקוי מיכלי מים בבניינים לחצו כאן: מי טיב – מומחים לניקוי וחיטוי מיכלי שתיה בבנינים

 

 

שתפו באמצעות:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן