חימום מים בחורף – מה השיטות שעומדות לרשותכם

אמצע ינואר, יום קר, הטמפרטורות מתקרבות לעשר מעלות, אנחנו חוזרים הביתה אחרי יום עבודה, כל מה שאנחנו יכולים לחשוב עליו זו מקלחת חמה ונעימה. אין דבר יותר מפנק בחורף קר ממקלחת עם מים חמים בטמפרטורות גבוהות. אחר כך ללבוש משהו חם, להכין קפה או תה, ולא לצאת מהבית עד הבוקר למחרת.

בשביל ליהנות מרגע כזה, אנחנו צריכים שתהיה לנו אפשרות לחמם מים בחורף בצורה מהירה ואופטימאלית. לשם כך עלינו לדעת מה הן השיטות האפשרויות ולבחון איזו מהן יכולה להתאים לנו, מבחינות שונות.

לפני שנסביר על חימום מים בחורף, כל מה שחשוב לדעת, צריך להדגיש, באופן טבעי התהליך מתבצע עם בניית המבנה. כלומר, כבר בשלב זה אנחנו נקבע את הדרך בה נרצה לחמם את המים בחורפים הבאים. יחד עם זאת, מאחר והשיטות משתנות ומשתכללות, אזי שנוכל תמיד לבצע שיפוץ כללי במבנה או להוסיף באופן ספציפי אלמנטים שיאפשרו לנו לחמם מים בצורה יעילה, מהירה וזולה יותר בעתיד.

 

3 שיטות קלאסיות לחימום מים

השיטה הקלאסית לחימום מים בחורף היא באמצעות דוד חשמל. הרעיון הוא פשוט. אנחנו מתקינים דוד מחוץ למבנה או בתוכו, והמים מתחממים באמצעות חשמל. אנחנו יכולים להפעיל את הדוד באמצעות מתג פנימי, והיום אף ניתן לעשות זאת באמצעות אפליקציה. זאת באמצעות חיבור למערכת בית/חשמל חכם.

היתרון של דוד חשמל, זו היכולת שלו להפיק מים חמים בצורה מהירה יחסית, בכמות הנדרשת (אנחנו יכולים למצוא מיכלי דוד בגדלים שונים המתאימים לכמות הדיירים בבית). כמו כן, דוד חשמל יכול להחזיק מעמד שנים רבות מבלי שנידרש לטפל בו. הדבר היחידי שצריך לעשות מעת לעת, זה לנקות את האבנית המצטברת בו, אחרת תהליך החימום עלול לקחת הרבה יותר זמן ובמקרה קיצוני, המיכל עלול להתפוצץ.

החיסרון של דוד חשמל הן ההוצאות. עלות ההתקנה איננה יקרה ואם שומרים עליו היטב אזי שגם עלויות התחזוקה נמוכות, אך בכל פעם כשנדליק את הדוד, נשלם על כך במסגרת חשבון חשמל.

שיטה אחרת נפוצה היא דוד שמש. הרעיון דומה לדוד חשמל, רק שכאן המים מתחממים בזכות אנרגיית השמש. אנחנו מתקינים קולט על הגג, וכך נהנים ממים חמים. חשוב לומר, דוד שמש זו המצאה ישראלית שנוצרה עקב משבר הנפט של שנות השבעים. עם השנים הדודים השתנו והשתכללו.

היתרון של הדוד, זו היכולת שלו לנצל את אנרגיית השמש, והעובדה שהוא מפיק מים חמים בתהליך הפקה זול יחסית. החיסרון הבולט הוא, אם אנחנו מגיעים לימי חורף קיצוניים, אזי שיהיה מאוד קשה לחמם את המים בצורה טבעית. לשמחתנו, החורפים בישראל הם קצרים ויחסית קלים. ישנם לא מעט ימים עם שמש ולכן אנחנו יכולים להשתמש בו ולהפיק מים חמים בכל עת.

האופציה השלישית היא חימום מים בגז. זו שיטה נפוצה במדינות רבות בעולם וגם בישראל. אנחנו יכולים לרכוש אמצעים וכלים לחימום מים דרך חברות גז. בכל פעם כשאנחנו פותחים את מבער הגז, המים מתחממים ובסיום התהליך, אנחנו צריכים לסגור את המבער.

היתרון של שיטה זו, היא חימום מים באופן מהיר וכן אנחנו יכולים לחמם את הכמות הנדרשת ולא מעבר לכך. זה מביא לחסכון עצום בשימוש וכמובן בחשבון מים. מצד שני מדובר על מערכת שעלותה לא זולה, וגם העלות השימוש החודשית איננה נמוכה בהכרח. רבים מעדיפים להשתמש באופציות הראשונות שציינו, גם בגלל ההיבט הבטיחותי, בפרט אם יש ילדים במשפחה.

 

איך בוחרים מערכת בצורה חכמה?

בשביל לבחור את המערכת הטובה ביותר לחימום מים אנחנו צריכים לבחון 4 נקודות עיקריות:

ראשית, מהירות החימום. נשאף למערכת שתאפשר לנו לחמם מים כמה שיותר מהר.

שנית, עלות המערכת ועלות השימוש. באופן טבעי, נשאף לרכוש מערכת שהעלות שלה נמוכה וגם עלות השימוש והתחזוקה אינה גבוה.

שלישית, בטיחות המערכת. נרצה להתקין ולהשתמש במערכת שהיא בטוחה לשימוש ארוך טווח.

ארבע, תחזוקה. לא משנה איזו מערכת נתקין בבית, נשאף שלא נידרש לתחזוקה משמעותית ובוודאי לא להחלפתה לעיתים קרובות.

כל המידע שאתם מחפשים אודות מערכות חימום מים לחורף, נמצא כאן, הכל על אינסטלציה ומים. תוכלו למצוא בו מידע על מערכות וכן על אנשי מקצוע שיכולים להתקין לכם אותן ולטפל בכל עניין שקשור אליה.

 

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן