דיירים סרבנים – כך חברת הניהול תעזור לכם להתמודד אתם

 

בשנים האחרונות יותר ויותר בתים משותפים מגישים מועמדות לתמ"א 38, תכנית מתאר ארצית אשר מאפשרת לחזק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה ומציעה הטבות ליזמים המבצעים ולדיירי הבניין. כדי שפרויקט בסדר גודל שכזה יצא לפועל, נדרשת הסכמה של דיירי הבניין. אך מה קורה כאשר לא מצליחים להשיג הסכמה גורפת ואחד הדיירים הופך לסרבן?

 

פסק הדין: לטובת דיירי הבית המשותף

לאחרונה המפקחת על הבתים המשותפים בתל אביב אכפה על דייר סרבן לחתום על הסכם תמ"א. הדייר עיכב את הפרויקט משום שהכניסה למתקן החניה הרובוטי של הבניין תהיה קרובה לדירתו, ולא רק, אלא שתשמש גם את הבניין הסמוך. כמו כן הדייר התנגד להצמדת שטחים מהגינה המשותפת לדירות הקרקע כחלק מהפרויקט, כתחליף למרפסות שיקבלו הדירות בקומות הגבוהות. שאר הדיירים בבניין הגישו תביעה כנגדו. לאחר שנתיים של דיונים, הדייר הסרבן הפסיד בתביעה ואולץ לחתום על ההסכם.

 

חשיבותה של חברת ניהול ואחזקת בתים בת"א בעת תיווך בין דיירים

לא תמיד חייבים להגיע לדיון משפטי בנושא המחלוקת. במידה ודיירי הבית המשותף היו מעסיקים חברת ניהול בתים משותפים בת"א, יכול מאוד להיות שהיה ניתן לערוך משא ומתן ולגשר על כל הפערים. חברת ניהול בתים בת"א אשר מתמודדת עם כאלו סיטואציות במהלך עבודתה, יודעת לנהל משא ומתן וגישור באופן מקצועי ובכוחה למנוע מצבים של עיכוב משמעותי כמו בפרויקט הנ"ל.

 

מה החוק אומר?

למרות שהשטחים המשותפים שייכים לכלל דיירי הבניין החוק אומר שכדי לממש הסכם תמ"א יש צורך באישור של רוב דיירי הבניין ולא של כל הדיירים. פסק הדין הזה חשוב, שכן 21 מתוך 22 דיירים הסכימו לפרויקט אך דייר אחד בודד הצליח לעכב אותו למשך שנים רבות. כמו כן פסק הדין מכיר באפשרות להצמיד לדירות קרקע קיימות שטחי חצר, מה שגם מהווה תקדים משפטי. בכל מקרה, יש לציין שיכול מאוד להיות שעם חברת ניהול בתים בתל אביב כל הסחבת המשפטית הייתה נמנעת, ובעזרת משא ומתן מקצועי אפשר היה לפצות את הדייר ולגרום לו לראות את הצד האטרקטיבי בחתימה על הסכם תמ"א.

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן