איך בוחרים חברת מעליות לבניין שלכם?

בעבר הרחוק, מעליות נתפסו כמותרות, בנייני רבי קומות לא היו יכולים לתפקד בלעדיהן, אך בבניינים אחרים הדיירים היו מסתפקים בחדרי מדרגות, שכן התקנת מעלית היתה עסק מאוד יקר ומורכב. גם במבנים רבי קומות, היינו יכולים למצוא הרבה פעמים רק מעלית אחת שעוצרת בכל קומה, דבר שהוא כמעט ולא מקובל היום. זה נבע מהעלות הגבוהה של ההתקנה והתחזוקה.

היום, כאמור, מעליות הן הכרח שאי אפשר להסתדר בלעדיהן, לא משנה אם מדובר בבניין עם 3-4 קומות ובוודאי בבניינים של 9 או 10 קומות. במקרים רבים, בפרט כשמדובר על מבנים חדשים, אזי שמותקנת יותר ממעלית אחת, זאת על מנת לאפשר ניידות זמינה יותר לדיירים. בדרך כלל מדובר על מעלית אחת לקומות זוגיות ומעלית אחת לקומות אי זוגיות.

על מנת ליהנות משירותיהן של מעליות במבנה בו אנחנו מתגוררים באופן סדיר ותקין, אזי שעלינו לדעת כיצד לבחור חברת מעליות בצורה נכונה. לפני שנסביר כיצד בוחרים, חשוב לדעת באילו מקרים צריך לבחור ולמה יש חשיבות גדולה לעצם הבחירה.

 

באילו מקרים צריך לבחור חברת מעליות?

באופן טבעי, בחירה של חברת מעליות אינה דומה לבחירה של אנשי מקצוע וספקים אחרים. היא לא דומה לבחירת חשמלאים או אינסטלאטורים. כאן מדובר על בחירה של חברה שאמורה להתקין מתקן מאוד משמעותי במבנה ולאחר מכן היא תהיה אחראית על כל השירותים הרלוונטיים הקשורים אליו, בין אם זה תיקונים, טיפולים, החלפות של רכיבים מקולקלים וכן ביצוע ביקורות שיוודאו שאכן ניתן להשתמש במעלית באופן תקין.

לכן, צריך להתייחס לבחירה מתוך התבוננות בטווח הארוך ולא הקצר. מה עוד, שלהבדיל מתחומים אחרים, אין הרבה חברות מעליות פעילות בישראל (באופן יחסי). אז כשמבצעים את הבחירה, חשוב לדקדק היטב ולבחון כל פרט ופרט, בשביל לבצע אותה בצורה מושלמת.

אנחנו נרצה לבחור חברת מעליות במקרים הבאים:

  • מבנים חדשים בהם יש צורך להתקין מעלית.
  • במקרים של שיפוץ המבנה. בין אם רוצים להחליף מעלית ישנה ובין אם רוצים להוסיף למבנה מעלית (לדוגמא, בפרויקטים של תמ"א 38).
  • אם החברה הקודמת לא סיפקה לנו שירותים ברמה שציפינו לה.
  • אם אנחנו זקוקים לשירותים מיוחדים שרק חברות ספציפיות יכולות להציע לנו.

כיצד עושים את הבחירה הנכונה

בראש ובראשונה, אנחנו צריכים לבחון מה חברות מעליות יכולות לספק לנו. בין אם זה מבחינת מתקן, בין אם זה מבחינת שירות ובכל אספקט אחר. אנחנו יכולים למצוא הבדלים בין מעליות, הן בגודל שלהן, הן בעיצוב, בסגנון ההפעלה ועוד. חשוב שאנחנו נלמד להכיר את ההבדלים ומה כל חברה יכולה לספק לנו.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את אופי השירות של החברה. החל משלב ההתקנה ועד לשלב בו היא מתחזקת את המעליות שלה. שלב ההתקנה חייב להתבצע על פי לוח הזמנים שקבענו, על מנת שהעבודה תסתיים במועד ויהיה ניתן להמשיך ולבצע פעולות אחרות במבנה.

בכל הקשור לתחזוקה, הרי שהחברה צריכה להיות זמינה ללקוחות שלה בכל עת, לספק להם שירותים בכל פנייה ועל הצד הטוב ביותר. צריך לקחת בחשבון, אם מעלית לא עובדת יום אחד, אזי שאנשים בקומות הגבוהות עלולים למצוא את עצמם בבעיה קשה. זה יכול להיות גם מאוד לא בטיחותי, אם מדובר על קשישים או אנשים חולים.

שלישית, יש לבחון את כל הנושא הבטיחותי. כמובן שהמעליות חייבות לעמוד בתקנים, לעבור את המבדקים והביקורות הנדרשים, אך מעבר לכך, יש לבדוק מה החברה מספקת לנו מבחינת בטיחותית בשביל שנוכל להשתמש במעליות שלה בצורה סדירה.

ארבע, עלינו לקרוא המלצות וחוות דעת על החברות השונות, לשמוע מלקוחות שלהן האם הם מרוצים מהשירות שקיבלו מהן, האם הם מרוצים מהתקשורת עם צוות החברה והאם הם ממליצים עליה.

חמש, יש לבחון את העלויות שהחברה גובה, בין אם זה עבור המעלית וההתקנה, ובין אם זה עבור היבטים אחרים שקשורים לשירות. באופן טבעי, המחירים של המעליות יהיו שונים וייקבעו על פי פרמטרים כגון, גודל, סוג העבודה שתידרש לצורך התקנת המעלית, אופי התפעול ועוד.

עלות התקנת מעלית במבנה יכולה לנוע בין 200 אלף שקל ל-500 אלף שקל. זה תלוי בפרמטרים שונים. ניתן לבצע את ההתקנה אך ורק אחרי שמהנדס מומחה בודק שזה אפשרי, וישנו מקום בו ניתן להתקין אותה.

 

עוד מידע אתם יכולים למצוא באתר הכל על מעליות

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן