איזה ביטוחים צריך בבית המשותף ומה אחריותה של חברת הניהול?

החיים בבית המשותף טומנים בחובם הרבה מאוד יתרונות ולא מעט סיכונים. ובכל זאת, רוב הדיירים אינם מקדישים את מלוא תשומת הלב לנושא הביטוח בבית המשותף. רבים אינם לוקחים בחשבון מה עלול לקרות אם במקרה יתפוצץ צינור ויגרום להצפה, אם בעל מקצוע ייפול ויפצע בתחומי הבניין, או אם יתרחש אסון טבע שיגרום לנזקים חמורים.

זו הסיבה שצריך ביטוחים בבית המשותף, כך שיהיה כיסוי נרחב ומידה גבוהה של שקט נפשי. אילו כיסויים ביטוחיים נדרשים ומה תפקידה של חברת הניהול? אספנו עבורכם כמה מהפרטים החשובים.

 

סוגי ביטוחים הדרושים בבית משותף

במקרה של ביטוח בתים משותפים, וועד הבית ו/או חברת הניהול, ראשים לפעול באופן עצמאי בעת רכישת פוליסת ביטוח. למרות שכמעט כל החלטה שמתקבלת בבית המשותף, צריכה להתקבל בהסכמת הדיירים, אין כך הדבר כאשר מדובר בביטוח. במקרה הזה, ועד הבית יכול לרכוש פוליסת ביטוח, לפרק זמן של שנה, ולחדש אותה בתום התקופה. הסיבה שהסכמת הדיירים אינה נדרשת היא כי פוליסת הביטוח מהווה מרכיב בלתי נפרד מניהול ותחזוקת הבית המשותף.

כל פוליסת ביטוח צריכה לכלול שלושה מרכיבים בסיסיים וניתן להוסיף לפוליסה הרחבות בהתאם למידת הצורך.

  • ביטוח מבנה – ביטוח מבנה מכסה את כל ההוצאות שעלולות לנבוע כתוצאה מנזקים לרכוש המשותף. יש המון נזקים בלתי צפויים שביטוח מבנים מכסה כמו למשל פיצוץ צנרת מים, אסונות טבע, גניבה, שריפה, גרימת נזק בזדון ועוד.
  • ביטוח צד ג' – ביטוח צד ג' מכסה פגיעות של אנשים בין תחומי הרכוש המשותף שבבניין. בין אם אלו דיירים או אנשים זרים, ביטוח זה מכסה את וועד הבית מפני תביעות שיכולות להגיע לסכומים גבוהים, במקרה של פגיעה גופנית או פגיעה ברכוש בתחומי הבית המשותף.
  • ביטוח חבות מעבידים – אל הבית המשותף מגיעים עובדים שונים כמו מנקים, גננים, טכנאים וכדומה. ביטוח חבות מעסיקים מגן על הדיירים ועל וועד הבית מפני תביעות כספיות של עובדים שנפגעו במסגרת עבודתם ברכוש המשותף.

כמו כן ישנם ביטוחים משלימים אשר מגנים על וועד הבית במידה ויתבעו אותו באופן אישי, כמו ביטוח אחריות אישית, או ביטוח של כספי וועד הבית אשר מכסה אובדן או נזק לכספים הנמצאים בבית הגזבר או בדרך להפקדה בבנק.

 

מה האחריות של חברת הניהול?

במידה והבית המשותף מנוהל ומתוחזק על ידי חברת ניהול, חברת הניהול אחראית על רכישת פוליסת הביטוח המתאימה ביותר. החברה תדאג להעריך את הצרכים הספציפיים של הבית המשותף והדיירים, תבדוק את ערך הנכס והשטחים המשותפים, כל שכן את הסיכונים הקיימים והאפשריים, ותערוך השוואה בין מספר ספקי ביטוח על מנת לקבל את הכיסוי הטוב ביותר, במחירים המשתלמים ביותר.

מכיוון שיש לחדש את פוליסת הביטוח אחת לתקופה, חברת הניהול תבצע יישור קו על מנת לוודא שאין תקנים חדשים או גורמי סיכון משתנים וכדומה, ותתאים את סכומי הכיסוי ותנאי הפוליסה בהתאם לצורך. כמובן – שבתור האחראית על כספי הבניין, חברת הניהול צריכה לדאוג גם לשלם לחברת הביטוח בזמן.

לבסוף, במידה ויש להפעיל את הפוליסה מכל סיבה שהיא, חברת הניהול היא זו שאחראית לדווח לחברת הביטוח ולפתוח תביעה, כל שכן, לתאם עם קבלנים ונותני שירותים במידה ועולה הצורך לבצע תיקונים או לטפל בנזק שנגרם.

 

בואו נסכם,

כיסוי ביטוחי הוא תנאי הכרחי להגנה על דיירי הבניין ועל הצוות הניהולי, בין אם מדובר בוועד הבית ובין אם בחברת הניהול. לחברת הניהול יש תפקיד מרכזי במציאת פוליסת הביטוח המתאימה, לצורך הגנה על דיירי הבניין מפני סיכונים שונים. על ידי הבנת סוגי הביטוחים הקיימים, והיכרות עם החוק ודרישותיו, הדיירים יכולים ליהנות משקט נפשי ולדעת שהם מכוסים גם מפני אירועים בלתי צפויים.

 

בעלי מקצוע מומלצים:

חברת יובלים החזקות

חברת נכונים – ביטוח ועד בית

חברת סקוור ניהול ואחזקת מבנים

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן