ניהול ועד בית חיצוני מול מקומי

 

העובדה כי מרבית הבניה של בניינים חדשים בישראל כיום היא של 12 קומות ומעלה יצרה מצב חדש מבחינת ניהול ענייני הבניין מבחינת ועד הבית.
בכל קומה ישנם בדרך כלל 3 דירות ולעיתים גם 4. מציאות האומרת למעשה כי בכל בניין חדש ישנם כ30 דיירים עם משפחותיהם.
מצב זה יצר באופן מובהק סיטואציה חדשה שלא הייתה מוכרת קודם לכן והיא העברת ניהול ענייני הבנין והבית לידי ועד בית חיצוני. קרי, חברת ניהול בתים.
ועד בית מקומי שקיים עדיין בבנייני מגורים רבים( רובם לא חדשים) מתנהל לעומת זאת על ידי הדיירים עצמם ומצריך אחריות מצידם לגבי התנהלות שוטפת של ענייני הבנין.
היתרון המובהק שיש לועד בית מקומי היא בכך שהפתרונות לבעיות הוא בלתי אמצעי, כלומר הפתרונות יהיו בהחלטה משותפת ולכן יהיו מקובלים ומוסכמים על הדיירים.
מצב זה אינו ריאלי כיום למעשה בבנייני מגורים שיש בהם לעיתים כ 100 דיירים ביותר בגלל הבניה החדשה.
בהשוואה בין שני סוגי הניהול , זו הותיקה , ניהול בניין באמצעות ועד בית מקומי או ניהול בניין באמצעות ועד בית חיצוני אפשר להיווכח כי:
1.       ניהול בניין באמצעות ועד בית מקומי, מצריך כיום זמן השקעה רב יותר מהעבר. בגלל מספר הדיירים, ההקפדה החיצונית על הבניין ומראהו., דאגה לניהול שוטף , יום יומי שלו. מצב זה עלול ליצור בלי כוונה גם בעיות שאי אפשר יהיה לפותרם ברמה מיידית
2.       ניהול בניין באמצעות ועד בית חיצוני יוצר נגישות מיידית לפתרון בעיות. כי החברה המנהלת מקבלת כסף בעבור מתן שירותיה ולכן יש לה אינטרס לדאוג לבניין ולצרכיו באופן מיידי.
3.       ניהול בניין באמצעות ועד בית חיצוני מאפשר התקשרות יעילה ומהירה עם עובדי נקיון/ גננים/ בעלי מקצוע אחרים, בצורה מהירה , יעילה יותר ולעיתים קרובות חסכוניות הרבה יותר.
4.       ועד בית חיצוני, עוסק באופן כוללני אך מסודר לגמרי בענייני תשלומים, גביה, הסדרי תעסוקה. ועד בית חיצוני, יטפל בכל ענייני התשלומים לעובדים, בלי שהדיירים יצטרכו להיות בכלל מעורבים בכך.
5.       ועד בית חיצוני פועל במסגרת כוללת של חברה מסחרית. הבניין הוא לגביו לקוח.
שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן