נמאס לכם לדפוק את הרכב בחניה?

נכתב ע"י נעמה רוטברג
נמאס לכם לדפוק את הרכב בחניה?

 

לפני כמה שנים נשבר בסין שיא גינס של חנית רכב בחניה צפופה במיוחד. המרווח שהותיר הנהג הסיני עומד על 24 ס"מ בלבד בין רכבו שלו לשני הרכבים ביניהם נדחק. הסיני שבר את השיא המרשים של הנהג הגרמני שעמד על 26 ס"מ בודדים.

הנהגים האורבניים במדינת ישראל, שמבלים שעות בחיפוש מתמיד אחר חניה, בטח כבר שיכללו את כישורי החניה שלהם לרמת מקצוענות שיכולה להתחרות בשיא גינס הנוכחי.

מצוקת החניה בארץ היא דבר מורגש ומוחשי במציאות היומיומית של רבים מאתנו. גם במצעי הבחירות של רבים מהמתמודדים לרשות המוניציפלית ישנה התייחסות למצוקה. זו הסיבה שאחד מהדברים הבסיסים שמהווים תנאי לקניית דירה בבניין מגורים חדש שנבנה או מתחדש (תמא 38) היא ההבטחה לתוספת חניה.

אך גם חניה אחת למשפחה כמעט תמיד לא מספיקה. כמעט לכל משפחה יש שני רכבים לפחות. כשהילדים גדלים ומוציאים רישיון מספר המכוניות גדל אפילו לשלושה רכבים. הנתון הזה מביא לצפיפות לא הגיונית כמעט ברחבי העיר ובפרט בחניונים של הבניינים המשותפים.

מה עושים כשתופסים לכם את החניה הפרטית?

דותן, יו"ר ועד בית ממרכז הארץ סיפר לנו: "מצוקת החניה אצלנו גדולה במיוחד מכיוון שהיא משותפת לכמה בניינים יחד. למעשה מדובר בפרויקט מגורים שכולל קומפלקס של כמה בניינים מבית היוצר של אותו קבלן. בין כל אותם בניינים, חניה אחת שמשותפת לכולם. מצב כזה מחמיר מאד את הצפיפות בחניה. בנוסף, גם עוברי אורח מזדמנים שמגיעים לקאנטרי ולמרכז המסחרי הסמוך, תופסים את החניות הפרטיות של בעלי הדירות. לחזור הביתה בארץ ולחפש חניה זה כמו לשחק משחק הכיסאות, אם אתה לא מספיק זריז ואסרטיבי או סתם בעל מזל, אתה נשאר בלי חניה".

במקרים כמו זה של דותן, מומלץ קודם כל לתחום ולסגור את הכניסות לחניון למורשים בלבד. מלבד שער ראשי בכניסה, מומלץ גם להתקין עמודי חסימה במדרכות עליהן חונות מכוניות ולהוסיף שילוט ברור ובולט שמודיע ומתריע כי החניה מיועדת למורשים בלבד.

בנוסף, ניתן להציע לבעלי החניות הפרטיות להוסיף מחסום חניה פרטי שיותקן בחזית החניה. כך ימנעו מצבים שהחניה תיתפס על ידי שכן או אורח לא רצוי שהצליח לעבור את המחסום ולהיכנס למתחם החניה.

צפוף ומסוכן

אפרת, דיירת בבניין משותף בנס ציונה: "החניה בבניין שלנו היא תת קרקעית וצפופה ברמה לא הגיונית. חוץ מזה שהרוחב של כל חניה הוא כמעט בוודאות נמוך מהתקן. גם בין כל שתי חניות יש עמוד תומך לבניין. אין דייר שלא דפק את האוטו שלו לפחות פעם אחת בעמוד. גם לצאת מהחניון לכביש זו סכנת נפשות. יוצאים אל הכביש "על עיוור". אני אומרת בלב 'על החיים ועל המוות' ומתפללת שלא יעבור בדיוק רכב אחר כי אין שום אפשרות לראות מי בא בדרך הניצבת ליציאה מהחניון".

למעשה אפרת מתארת שתי בעיות שונות, הראשונה היא צפיפות גבוהה בחניון ובעיה לתמרן את הרכב בעת החניה. בעיה נוספת היא שדה ראיה מצומצם מאד ביציאה מהחניון.

בחניונים צפופים רצוי להתקין מעצור חניה שמסמן בדיוק את המיקום האופטימלי לחניית רכב. כך מצד אחד מופחת הסיכון להתנגש בקיר או ברכב שחונה ממול ומאידך הרכב לא בולט מהחניה אל נתיב הנסיעה. בנוסף, מומלץ להוסיף מגני פינה על פינות העמודים. 2 מוצרים אלו ישפרו את חווית החניה ויסייעו לנהג להחנות את רכבו בצורה אופטימלית עם מינימום סיכון לרכב.

כדי להתגבר על הסכנה ביציאה מהחניון, מומלץ להתקין מראה פנורמית או אפילו שתי מראות אחת לכל כיוון נסיעה. מבט במראה יאפשר לקבל תמונת מצב ברורה על הנעשה בכביש ולהשתלב בתנועה ללא לקיחת סיכונים.

מידע נוסף אודות מוצרי בטיחות לחניון ניתן למצוא באתר www.asclean.co.il

לבחירתך: קבל הצעות מחיר או צור קשר עם בעלי מקצוע של פורטל 'בתים'!
  • בחר בעל מקצוע
  • בחר אזור מגורים
  • לחץ "קבל הצעות מחיר" - וקבל הצעות לטלפון / EMAIL או "הצג בעלי מקצוע" - ליצירת קשר ישיר
תן להם להגיע אליך!
או

תגיות הכתבה/תגיות המאמר:
נכתב ע"י נעמה רוטברג