דברים שצריך לבדוק לפני שבונים תקרות גבס

ענפי הבנייה השונים דורשים תשומת לב מיוחדת למימד הבטיחותי שמתלווה אליהם. ההיבט הבטיחותי בא לידי ביטוי בשני מישורים – האחד בשלבי הבנייה והשני לאחר הבנייה, כך שהמוצר הסופי – או שאולי נכון יותר לומר – הבנוי, יוכל לשמש ולמלא את תפקידו מבלי לגרום חלילה לנזק לסובבים.

במובן הזה, תקרות גבס מקבלות משמעות מיוחדת מאחר שמדובר בענף שלרובנו אין את הידע הדרוש על מנת לענות על שאלות חשובות כדוגמת, האם המפרט מספק ואם קבלנו הצעת מחיר כיצד נדע איזו מהן מספקת את המענה הטוב ביותר בנושא הבטיחותי.
בנוסף לכל זה, תקרת גבס שלא נבנית כהלכה, כלומר ללא חיזוקים וברגים מספקים, עשויה להיות פגיעה גם בהיבט האסתטי.

כך לדוגמה, בעוד שתקרות גבס שנבנים באופן מקצועי יחזיקו מעמד עשרות שנים ללא שום בעיה, בתקרה שלא נבנית על פי המפרט, עשויים להופיע סדקים וסימנים שמקורם בתזוזת הלוחות במרוצת הזמן – סדקים אלה לא בהכרח מלמדים על בעיה בטיחותית אך בהחלט אינם נעימים לעין.
לפניכם מספר דברים שאתם צריכים לבדוק לפני שאתם שוכרים קבלן להתקנת תקרת גבס.

הצעת מחיר לפי מפרט בלבד!

אתם צרכנים חכמים ומבצעים סקר שוק מקיף על מנת לקבל מספר הצעות מחיר כשבסוף התהליך הרעיון הוא לבחור בהצעה הכי משתלמת. עד כאן הכל נשמע תקין אך כדאי להבין שבניית תקרת גבס אינה דומה לשירותים אחרים של בעל מקצוע.

ישנם מצבים רבים שבהם שתי תקרות גבס יראו זהות אך יחד עם זאת יהיו הבדלים מהותיים בתכנון ובניית הקונסטרוקציה – מה שמחזיר אותנו אל תחילת המדריך ואל הסכנות החבויות בקונסטרוקציה שאינה נבנית על פי התקן.

כדי להתגבר על הנקודה הזאת, יש לבחון את הצעות המחיר על פי מפרט ידוע מראש שבו כל הצעות המחיר תתייחסנה בדיוק אל אותה העבודה לרבות סוג הניצבים והתומכים וכמובן סוג לוח הגבס. כדי להשיג מפרט עדכני שעומד בכללי הבטיחות, יש להיוועץ במהנדס וכמובן שיש צורך לאמת את מרכיבי התכנית אל מול התקן הרשמי של מכון התקנים הישראלי.

בדקו את ניסיונו של קבלן הגבס

כשעוסקים בעבודות גבס שמו של הקבלן חייב ללכת לפניו. אין כאן מקום לטעויות ולכן יש לוודא שבעל המקצוע שעמו מתקשרים, כבר בנה מספיק תקרות גבס במהלך הקריירה שלו. במידה שאתם מעוניינים בתקרה מיוחדת, תנו עדיפות למי שכבר התנסה בעבודות מסוג זה.
בנוסף, חשוב לאסוף חוות דעת והמלצות ואם ניתן לכתת מעט את הרגליים, גשו אל לקוח מרוצה וצפו במו עיניכם בעבודה שנעשתה על ידי הקבלן.

ערכו חוזה והגדירו נוהל תשלומים

כולנו מכירים את הסיפורים על בעלי מקצוע מתחומים שונים שנעלמו לאחר שקבלו את מרבית או את כל הכסף. אין ספק שמדובר שתופעה פסולה שמחייבת כל צרכן לנקוט במשנה זהירות.

הדרך הטובה ביותר להימנע ממצבים לא נעימים שכאלה מכילה שני סעיפים מרכזיים. בצעד הראשוני עליכם לנסח חוזה ברור שכולל את פרטי העבודה המבוקשת לרבות המפרט הטכני שלה, מועד ההתחלה, משך העבודה ופרטים נוספים כדוגמה – האם העבודה כוללת שפכטל והחלקה סופית, האם המחיר כולל עבודות חשמל והתקנת גופי תאורה וכמובן האם המחיר כולל צביעה של התקרה.

ההסכם נכתב על ידכם ובאפשרותכם להוסיף כל סעיף שנראה לכם רלבנטי בהתאם לסוג התקרה המבוקשת.

בפן השני, יש לתת את תשומת הלב המתבקשת גם למוסר התשלומים. לעולם אין לשלם את כל הסכום מראש אך מקובל בענף עבודות הגבס לשלם 30% מהסכום הכולל כבר במעמד חתימת החוזה משום שהסכום הנ"ל ישמש לרכישת חומרי הגלם שנדרשים לבניית התקרה.

את יתר הסכום יש לחלק בהתאם להתקדמות העבודה אך בכל מצב יש לשמור סכום מהותי לסיום העבודה כך שלא משנה כמה ישר והוגן יהיה קבלן הגבס – תמיד יהיה לו אינטרס לסיים את העבודה לשביעות רצונכם המלאה.
זכרו, תקרות גבס מלוות באחריות כבדה ולכן שלב התכנון מקבל משמעות מאוד מיוחדת. הקדישו מחשבה וזמן בתכנון העבודה ובחירת בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים בעלי ניסיון מוכח בהרכבת תקרות גבס מהסוג המבוקש.

 

 נכתב ע"י אתר קבלן שיפוצים

שתפו באמצעות:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן