מי ברז ואבנית – מאמר מס' 1



מי הברז בארץ מוגדרים כ"קשים" עד "קשים מאוד". מים"קשים" הם מים בריאים מכיוון שהם עשירים במינרלים –סידן מגנזיום ואבץ.


המים שיורדים כמשקעים סופחים מהאדמה מינרלים אלו. ולכן מי הברז עונים על ההגדרה של מים מינרליים.צריכה מוגברת של מים ככלל,מים קשים עשירים במינרלים חיונית, מומלצת וחשובה על שמירת הבריאות.האבנית תופיע עקב העובדה שמי הברז עשירים בסידן. הופעת האבנית אינה מעידה על איכותם הנמוכה של מי הברז….נהפוך הוא.איכות הניקיון וכמות המינרלים במי הברז אינה נופלת מזו של מינרלים בבקבוקים,כמו כן מי הברז נבדקים ע"י הרשויות בזמן אמת.


האבנית נתפסת ע"י הציבור כמזהם למרות שזהו בפרוש לא נכון,להיפך.


כשיש אבנית במים זה מעיד על הימצאות סידן וגם מגנזיום, מינרלים חיוניים הן לבריאות והן לאיזון שבמים. שאין אבנית לחלוטין במים זה מדאיג,זה עלול להעיד על חסרונם של מינרלים אלה,ולפעמים על כך שהמים חומציים וקוזיביים.


בטמפרטורה שמעל 57 מעלות צלסיוס מתגבשת הסידן לאבן קשה(קלציט) המוכרת יותר בשם –אבנית.


כאמור מים"קשים" טובים וחשובים לבריאותנו,אולם באותה מידה המים ה"קשים" מהווים מקור לאבנית הסותמת את הצנרת,קולטי השמש ומתגבשת כחומר מבודד על גופי החימום בדוד,בקומקום,במכונת הכביסה,מדיח הכלים,ברזים ועוד.


ישנם דרכים להתגבר על הבעייה באמצעות מסנני  מים המכילים כדורי סיליפוס(שילוב של שני מינרלים טבעיים –סילקאט ופוספאט, בעלי תקני בריאות בינלאומיים,לטיפול בבעיית האבנית) וכל זאת מבלי לפגוע ברמת הסידן במים שהיא מאוד חשובה.יש להיזהר משימוש במרככי מים,שמוציאים את הסידן והמגנזיום מהמים כדי למנוע אבנית, שימוש בהם מנוגד לחוק!!!


במאמר הבא נסקור את ההבדלים בין מי הברז ,מים מינרלים,מים מטוהרים ומים מרוככים.


הכותב הינו מנהל "מעיין פתרונות מים"
למיני סייט של מעיין בפורטל בתים:
http://www.batim.org.il/company.asp?pageID=58

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן